Ook morgen schijnt de zon.

Eindelijk is het zover

Welkom op mijn weblog. Sommige heb ik nog niet verteld wat ik de komende 5 weken ga doen. Simpelweg omdat ik er geen zin in had om het uit te leggen. Maar lees mijn voorgaande en komende berichtjes en geniet mee. Ik heb geprobeerd iedereen via een berichtje op de hoogte te brengen van dit blog. Maar mijn PC en ik verschilden weer eens van mening en het kan dus zijn dat ik iemand vergeten ben of dat je meerdere mailtjes hebt ontvangen. Mijn excuses hiervoor, dat was in beide gevallen dus geen opzet. Vanmorgen (zaterdag 3 mei) hebben Wilma en Ronnie me in alle vroegte op het vliegveld in Charleroi afgezet. Inderdaad vroeg, 05.15 u. Mijn vliegtuig vertrok namelijk al om 07.15 u. Na wat vertraging en een saaie vlucht ben ik toch om 08.55 u in Biarritz (Fr) aangekomen. Dat was knap omdat de vertraging van meer dan een kwartier dus in 1,5 uur werd ingelopen. Ook de piloot kan dus bekeuringen verwachten en ben ik dus niet de enige vandaag Ronnie. En bij correcte aankomsttijd klinkt trompettergeschal bij Ryanair door het vliegtuig. Nog nooit meegemaakt en hoef dat ook niet meer. Op het vliegveld heb ik Alfons uit Duitsland getroffen en zijn we samen op zoek gegaan naar vervoer richting Saint Jean Pied de Port aan de voet van de Pyreneeën. En daar zit ik nu dus. Mijn eerste opmerking van augustus 2013 wordt nu werkelijkheid, de pelgrimstocht wandelen. En om niet door iedereen voor idioot te worden uit gemaakt heb ik dat maar een beetje voor me gehouden. Vandaar. Vanaf januari heb ik definitief de knoop door gehakt en nu is het zover. Ik mag de wandeling gaan maken. Een geweldige ervaring ligt voor me. (Zondag)morgen zet ik de eerste stappen en vertrek vanuit St. Jean Pied de Port, het beginpunt van mijn wandeling naar Santiago de Compostella. De eerste dag wordt een klim over de Pyreneeën richting Roncevalles/Orreaga. Een wandeling van zo'n 25 km met een klim van 1267 meter. Het weer was vandaag bij aankomst wat minder maar aan het einde van de dag prima. Morgen wordt het ook goed. Ik ga er dus maar vanuit dat ik met een natte rug aan kom. Ik houd jullie op de hoogte. Geniet mee en tot later.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!