Ook morgen schijnt de zon.

De eerste stap

Elke reis begint met de eerste stap. En die heb ik afgelopen week genomen. Na een gesprek (bedankt Hans) zo'n mijn laatste twijfels weg genomen en heb ik de stoute (wandel-) schoenen maar aangetrokken. De tocht naar Santiago gaat door en op 3 mei vertrek ik. De inschrijving bij het "Nederlands Genootschap van Sint Jacob)" is geregeld. Ik kan mijn pelgrimstocht gaan maken. Ik pelgrim? Dat dacht ik nie! Hoewel ik vaak goden aanroep heeft de tocht voor mij niets met religie te maken. Waarom dan toch zoiets ondernemen? Ik weet het niet, de weg ligt er en is voor mij een uitdaging. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan? Ik heb er al vaak over gedacht en het moet er nu maar eens van komen. Ik wil later niet zeggen; " Dat had ik moeten doen . . ." Mijn vlucht naar Biarritz in Frankrijk is geboekt. Dat was toch weer moeilijker dan verwacht. Het lukte me wel een vlucht bij Ryanair te boeken maar een bevestiging bleef weg. Na 3 pogingen kreeg ik het gevoel dat ik in dit tempo het hele vliegtuig voor mezelf zou hebben. Kun je wel lekker languit liggen. Een telefoontje naar de engelstalige helpdesk gaf aan dat ik blijkbaar nog niets geboekt had. Een vierde poging blijkt succes te hebben. Mijn vluchtbevestiging (van Ryanair dus) heb ik binnen. De wandeling wil ik in maximaal 5 weken voltooien. Vanwege de vele overuren kan (moet) ik vrij nemen. Morgen meteen nog even mijn afwezigheid vastleggen. Het zal weer eens iets anders zijn, de hele dag samen met mensen met hetzelfde doel.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!