Ook morgen schijnt de zon.

The Rocky Eifels

Het stond al vele weken gepland en gisteren zo'n weer vertrokken naar het wonderschone Eifelgebergte. Het wordt drie dagen wandelen met Hans. Vanmorgen om half negen vertrokken voor de eerste wandeling van ruim 22 km doe de Eifel. Peanuts, lijkt mij, vergeleken met de laatste wandelingen. Die waren namelijk allemaal meer dan 30 km. Het is een prachtige wandeling geworden bergje op bergje af. Steil klimmen en dalen maar ook prachtige vergezichten. Onderweg heeft Arendsoog naast me ook nog de capaciteit me te wijzen op wat herten, schapen etc. Het is erg mooi maar helaas ook wat heiig, maar dat maakt dat het niet te warm is. Vanwege het klimmen gaat de jas al vlug uit. Mijn koppakking lekt aan alle kanten. Eren T-shirtje is voldoende, ondanks het gemis aan zon. Onderweg komen we via prachtige paden en enkele onbedoelde omwegen in een militair oefenterrein terecht. Aan het begin wel ideeën weer er uitdrukkelijk op gewezen NIET van de paden af te gaan. Lebensgefährlich ja!!! Haben wir da mooi effe weinig problemen mee. Maar goed, weer volgen de geplande weg weer een staan ineens voor een pracht kazerne genaamd, Adelershof. Da zegt genoeg dus. Het giga complex is in renovatie en wordt aangepast. De oude glorie mag gezien de foto's op de informatieborden en de prachtige stenen adelaar, niet vergeten worden ben ik bang. Ze hebben er gelukkig wel koffie en een lekker stuk Kuchen. Na een korte pauze vervolgen weer onze weg. Het volgen van de bordjes gaat ons steeds beter af en uiteindelijk belanden we in het geplande dorpje. En dankzij de geweldige routebeschrijving lopen we eerst het hotel voorbij. We melden ons bij het hotel uit de beschrijving waarna een vriendelijke Duitse dame ons terug verwijst, via het uitgestorven gaat waar we zitten, naar het juiste hotel. Maar eerlijk is eerlijk, ook dit is prima. Uitermate gastvrij, met speciale voetenbakjes met kruidenextract voor de vermoeide voetzolen, en rijkelijk gevulde koelkast voor zelfbediening en een (wonderbaarlijk) advies van de eigenaar dat de naast gelegen supermarkt tot 22.00 uur open is en een koelkast voor de gasten beneden staat. Wij zijn overigens de enige gasten. De sauna staat ons gratis ter beschikking, wat wil je nog meer?