Ook morgen schijnt de zon.

The Rocky Eifels (7 april)

07-04 The Rocky Eifels (7 april) Opnieuw een goede nachtrust gehad. Na een ontbijtje met schnitzel gaan we op pad. En de geschiedenis herhaalt zich. De routebeschrijving is te rommelig waardoor we wederom van het padje raken. Met onze moderne telefoons en een plattegrond zoeken we de juiste weg en vinden die ook. Om op de juiste weg te komen moeten we een zwarte piste afdalen naar het juiste pad maar we overleven het. We vermoeden dat we de eerste zijn die dit gelukt is. Naar verwachting dwalen er nog veel wandelaars in de Eifel rond die dezelfde beschrijving hebben gehad. Na verloop van tijd komt de Ruhrtalsperre weer in zicht en we maken een rustpauzes bij Bäckerei Schröder. Hoewel pas geopend vanaf 14.00 uur wil de Duitse eigenaresse voor ons toch wel koffie zetten. Frau Schröder is weltbekannt om haar Pflaumentorte, zegt de beschrijving. Die moeten we dus proberen. Helaas is die alleen in het seizoen (pruimenseizoen dus) leverbaar en we nemen dus genoegen met een stuk appeltaart en ook die is aan te bevelen. Mocht je dus ooit in Woffelsbach komen . . . Nadat onze voetjes weer uitgerust zijn gaan we weer op pad. De weg vervolgt zich langs het meer. Na wat aanpassingen verloopt de wandeling verder voorspoedig en om ongeveer 14.00 uur staan weer weer bij hotel Sonnenhof, waar we de eerste dag vertrokken zijn. Alles bij elkaar een mooie tocht, een goede generale repetitie voor de wandeling in mei, en het mooiste; iedere dag zonder blaren. Met het advies van Hans, wat aanpassingen in mijn rugzak en nog wat oefenen heb ik er nu toch alle vertrouwen in dat het goed komt. Nog 4 werken en ik kan weg.