Ook morgen schijnt de zon.

Mijn generale repetitie

13-04 Na de zeer geslaagde 3-daagse wandeling door de Eifel van afgelopen weekend ga ik mijn zware wandeling van 16 februari maar eens herhalen. 30 km wandelen zonder blaren of spierpijn moet toch mogelijk zijn anders wordt het toch echt een zware tocht. Vandaag dus de generale. Mijn rugzak heb ik de avond tevoren opnieuw ingepakt. Ik heb mijn laatste spullen gekocht. De indeling heb ik logischer gemaakt. Tenminste, dat denk ik. Mijn slaapspullen en avondkleren hebben allebei een eigen zaak gekregen en zijn feitelijk de laars in mijn kast. Daardoor zijn ze eenvoudiger terug te zoeken in mijn 60 liter grote rugzak (met binnenverlichting dankzij de MBI) en hoef ik niet iedere keer alles uit te pakken. Langzaam aan wordt het nog wat. Voordat ik op pad ga nog even mijn joekeltje over zo'n bol geaaid. Het gaat niet goed met hem. Feitelijk gaat het gewoon slecht maar misschien wil ik het niet zien. Hij (want en hond is mannelijk) is ondertussen 14,5 jaar. Lopen gaat moeizaam, maar verdomd, hij kijkt me iedere keer met een hangend koppie aan. Ik probeer te begrijpen wat ie bedoelt. Komt goed zeg ik, tegen beter weten in. Ik ga maar op pad. Vanuit Boxtel dus opnieuw richting Oirschot. Het weer is minder dan de eerste keer maar het ijs gelukkig droog. De jas blijft voorlopig aan. Ik wil de wandeling van 16 februari herhalen omdat dit zo'n 32 km is. Als dit goed gaat en de volgende dag ook geen problemen heb, dan komt het goed is mijn idee. In de fierstunnel onder het spoor op klinkt het geluid van loeiende koeien zodra je er doorheen wandelt of fietst. Tegen het plafond hangen spreuken. Ik probeer ze onder het lopen allemaal maar moet opletten niet te struikelen. Eentje blijft me bij; "Ook morgen schijnt de zon." Opnieuw denk ik aan mijn beesie en heb het er moeilijk mee. De tocht naar Oirschot verloopt voorspoedig en na zo'n 2,5 uur wandel ik café "De oude smidse" opnieuw binnen. Het advies van Hans zou ik graag uitvoeren. Namelijk de sokjes en schoenen uit. Laat ik dat nou maar niet doen. De "strakke" wielrenners van respectabele leeftijd zijn deze keer niet aanwezig en dat maakt de moeite met cake en stuk smakelijker. De vriendelijke dame achter de bar vult mijn flesje met water en ik kan weer op pad. Het is wonderbaarlijk hoe eenvoudig de wandeling verloopt. De route is bekend en ik hoef niets te zoeken. Helaas zitten op de banken waar ik wilde stoppen om te eten al mensen. Ik loop dus maar verder en een lang bospad met een vrij bankje wordt uiteindelijk mijn rustpunt. Het bankje staat op een kruispunt van 9 bospaden. Het is heerlijk rustig met af en toe en wandelaar, fietser of ruiter. Mijn brood en pakkie drinken (bedankt Ronnie) verplichten me te rusten. Gelukkig. Na mijn lunchpauze vervolg ik mijn weg richting Liempde. Het lukt me toch nog om ergens fout te lopen maar bemerk mijn fout gelukkig op tijd. Veel omlopen hoeft dus niet en ik krijg zin in koffie. Ik gok het er maar op dat Jose en Kees thuis zijn. Ik kondig mijn komst niet aan en als er niemand thuis is zoek ik wel een bakkie troost in het cafeetje verderop. Maar de poort en de achterdeur zijn niet op slot. Het is wel akelig stil in huize Kelders. Maar na wat fluiten komt Kees tevoorschijn. Gelukkig begrijpt hij mijn bedoeling en er wordt verse koffie gezet. De koffie staat dus altijd klaar in Liempde, dus als je een koffie adresje zoekt . . . Oude Postbaan 13 is the place to be. Zeg maar dat ik je gestuurd heb. Onder het genot van de koffie worden de bouwplannen besproken. En na de koffie vervolg ik mijn weg richting pontje van Liempde. Het pad naar het pontje doet me denken aan Komodo. Zo'n zelfde wandelpaadje met daarnaast poelen lag daar ook. Wat is het ook dicht bij huis toch enorm mooi. Na een wandeltijd van ruim 6 uur met stevige pas wandel ik om 4 uur bij ons moeder binnen. Geen blaren, geen spierpijn, heerlijk gewandeld! Ik heb een pilsje verdient vind ik zelf. De volgende dag ook geen problemen. Hoewel . . . Mijn beesie hebben we moeten laten inslapen. Het leven gaat verder. Ook morgen schijnt de zon.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!