Ook morgen schijnt de zon.

Nog 2 weken te gaan

Nog twee weken en het is zover. Op 1 april begin ik aan mijn tweede wandeling naar Santiago de Compostela.

Dit jaar vertrek ik vanuit Irun en loop gedeeltelijk via de Route del norte naar Santiago. Deze (noordelijkste) route loopt langs de kust van de Atlantische Oceaan. Vanaf Gijón verlaten we de route del norte en gaan we de route Primitivo volgen. Deze route is de oudse route en wordt door veel minder wandelaars genomen.

We???

Inderdaad. Ik loop dit jaar niet alleen. Dit wordt namelijk afgeraden op de route Primitivo.

Ik vertrek dus op 1 april vanaf Irun (de Spaans - Franse grens) Op 12 april komen dan Hans en Bob naar Santander en vanaf daar lopen we samen naar Odiego. Daar verlaten we de route del Norte en gaan we landinwaarts via de route Primitivo, op weg naar Santiago. En als het er ook maar even inzit; door naar Muxia. Irun naar Muxia is een kleine 1000 kilometer. Piece of cake, lijkt mij zo.

Maar vooraf zijn de beentjes nog wel even los gegooid. Ik heb al enkele dagen fikse wandelingen gemaakt en omdat ik her en der mijn koffieadresjes heb is dit zonder moeite gelukt.

En ook onze generale repetitie, een meerdaagse wandeling door de Ardennen is zonder problemen verlopen. En over die wandeling door de Ardennen had ik ook een pracht verhaal kunnen schrijven. Over de omweg er naar toe, het vreemde hotel met een beschonken eigenaar. Om nog maar te zwijgen over de volledig bezopen eigenaar die 's-avonds emotioneel verteld over zijn strijd in Afganistan of over zijn relatie met zijn 17 jarige dochter. Of over het gesprek waarbij de drank rijkelijk vloeit en ook nog Mein Kampf op tafel verschijnt. En onze gastheer die uiteindelijk laveloos in slaap valt.

Dat verhaal komt niet hier. Maar als je wilt vertel ik er wel een keertje over op een feestje.

Het word dus tijd om mijn laatste spullen bij elkaar te rapen en klaar te leggen voor mijn vertrek.

Na mijn sportieve val in oktober afgelopen jaar is er flink gewerkt om mijn gebroken pootje en mijn tegenstribbelende schouder weer een beetje gangbaar te maken. Mede dankzij Carlo en Nienke zit daar weer beweging in en komt alles goed. Mijn voeten hebben een grote beurt gehad van Jolanda. Nieuwe schoenen, jas, thermo ondergoed. En zoals de meeste ook kennen; nieuwe handboeken voor de goed voorbereide pelgrim.

Aan de voorbereiding zal het niet liggen.

Op 31 maart vlieg ik weer naar Biarritz om van daaruit vervoer te zoeken naar Spanje. De volgende dag vertrek ik richting Santiago de Compostella. En ook dit jaar zal ik proberen iedere dag mijn blog te schrijven. Ik hoop dat iedereen er weer net zo van zal genieten als ik.

Reacties

Reacties

marian

Veel succes! Maar ik spreek je voor die tijd nog wel ????

otto en carla

vast heel veel succes, kijk uit en maak er weer een mooie wandeling van. Misschien spreek ik je nog voor je gaat in ons mooie dorp vught.

Ton

Succes broer! Misschien een Uber taxi voor het eerste stuk?

Wilhelmien

Ik denk dat ik ook namens Bart spreek om je veel succes te wensen, en geniet van je reis. aan de verhalen zal het niet liggen. Daar genieten wij dan weer van.Gr Wilhelmien

Fried Kelderman

Ha die Siem..Hier Fried weer!! Dat wordt dus weer meeleven en genieten. Ik hoorde pas van Bert dat je weer een mooie route hebt uitgekozen . Ik heb nog Niets gelezen , bewaar ik nog even voor straks. Zal ik deze keer veel steun aan hebben en ik zal , ik ben ervan overtuigd, er weer volop in afwachting van...genieten van je verhalen. Heel veel succes en en hoop van je te horen..wees voorzichtig en leef Siem... groetje Fried

Francis

succes simon! en je weet het, op tijd een drankje :)

carla

Hoi simon , we willen je heel veel succes wensen met deze tocht geniet er lekker van .
groetjes theo en carla

Wanda

Veel succes Simon. Groetjes Wanda

Cees

Hallo Siempie, Veel succes en geniet van je reis. Groetjes ook van Ankie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!