Ook morgen schijnt de zon.

Ik ben er (bijna) klaar voor

Mijn werk heb ik zoveel als mogelijk overgedragen. Maar er blijven enkele zaken over die ik niet kon afronden en daar zit nu een ander mee. Het is niet anders. Ik heb er naar toe gewerkt om alles vlekkeloos te kunnen achterlaten maar ook dit keer komt het eigenlijk weer niet uit. Maar ik kan niet anders dan mijn collega’s er succes mee wensen. Ik weet van mijn vorige wandelingen dat ik over een week met andere dingen bezig ben en mijn werk vergeten ben. Ik ga er dus maar van uit dat me dat ook deze keer gaat lukken.

Jacqueline heeft vorige week nog even mijn grijze kop gekortwiekt. Een vlot wandel-kapsel volgens haar en dat kan er weer een week of wat tegen. 

Mijn rugzak heb ik samen met Wilma gisteren nog een keer gecontroleerd en alles zit er in, denk ik. Met 14 kg zou dat ook wel moeten. 

Maar met paspoort en pinpas ligt de wereld aan je voeten. Komt helemaal goed dus.

En ook thuis is alles overgedragen. Wilma kan de aan de slag met plantjes water geven. De voortuin heb ik nog even aangepast want die lag ook al een paar jaar te wachten op een grondige renovatie. Die is geslaagd (bedankt Hes) en kan er weer jaren tegen.

Vandaag vlieg ik om 16.00 u. naar Sevilla. Mijn vertrek vandaag is alleen wat vervelend. Al vele weken weet mijn jongste broer dat hij een zware operatie moet ondergaan. Dat zou eerst voor mijn vertrek zijn, toen weer als ik al weg was. Gistermorgen heeft hij telefoon gekregen om direct te komen en vandaag om 08.00 u wordt hij geopereerd. Als alles goed gaat is de operatie na een uurtje of 4 weer achter de rug. Rond 16.00 u. kunnen ze meer vertellen. Ik hoor dus net voor ik instap of alles goed is.

Ik kom pas om 18.50 u. in Sevilla aan en heb daarom mijn eerste overnachting alvast geregeld. Omdat ik de vorige keer (2015) na aankomst nog op zoek moest naar een slaapplaats wilde ik dat deze keer voorkomen. Ik slaap in het Triana Backpackers in de Calle Rodrigo de Triana. Met zo’n naam krijg je toch al meteen zin om te vertrekken. Het ligt, als je héél hard kunt gooien op een steenworp van de kathedraal van Sevilla waar mijn beginpunt ligt. En morgen ga ik in een week of 6 noordwaarts over de Vía de la Plata naar Santiago en als er tijd over is door naar Muxia. 

Ik heb mijn nieuwe schoenen ingelopen en enkele weekenden de benen los gegooid. Resultaat, ondanks Jolanda’s halve zooltjes, iedere keer een blaar. Dat beloofd dus nog wat.

Kortom; ik ben er klaar voor. Wilma brengt me weg en zonder tegenslagen ben ik 23 mei weer terug. Weer tot mezelf gekomen, helemaal Zen, een ander mens . . . voor een weekje.

En broertje; heel veel sterkte de komende weken.

¡Buen Camino!

Reacties

Reacties

Carla Rabou

Ik wens je een hele mooie reis en heel veel sterkte met je broer....duimen dat alles naar wens gaat.
Dat loopt voor jou denk ik wel een stuk rustiger,
Geniet ervan en ik kijk uit naar je mooie verhalen.

Arjan

Succes en veel plezier SIEM, wij zullen Fran af en toe wat water geven.

Sanne

Beste Simon,
Ondanks het enorme gemis hier in het altijd bruisende Vught wens ik je toch een mooi wandelingetje toe, met mooi weer, zonder blaren, lekker pintje aan het einde van de dag met een heerlijk 3-gangenmenu. En hopelijk krijg je nog net voordat je vertrekt te horen dat alles goed is gegaan met je broertje!
Geniet ervan en vergeet je werk (maar mij uiteraard niet hè ;))

Hans

Querido Simon,

Ik ben nu al jaloers op je en ga je op de voet volgen door je mooie verslagen te lezen.
Je gaat wel een zware tocht maken en hoop dat je er van gaat genieten( niet te snel lopen).Een voordeel is dat je de zon in de rug hebt en de neus richting Santiago de Compostela.

Buen camino peregrino !!!

Hans.

Ragnhild

Siem,

Vanochtend was de plek alweer door een vreemde ingepikt. Maarja, ze heeft het bord ook meegenomen en niet laten staan. Het is niet anders. Jij onwijs veel wandel plezier. Ik zit er klaar voor om alles mee te maken achter de pc en wandel in gedachte wel met je mee.
Zo zie je maar het komt helemaal goed. Nu jij nog zen worden daar in die heuvels.

Laat de cerveza maar smaken straks. En voor je broertje heel veel beterschap.

Groetjes,
Ragnhild

Ilse Geerlings

Succes Simon en geniet!

Jacqueline Vossen

Hee Siem
Heel veel wandelplezier. Ik ga je weer volgen vanachter de PC, nu alzin in!
Beterschap voor je broer
gr Jackie

Robin

Heel veel succes en plezier Simon!

Wilhelmien

Hoi Siem, heul veul wandelplezier de komende weken. Zoals gewoonlijk kijk ik elke dag uit naar je verslag dat wij met veul plezier lezen .Veul succes met weinig of geen blaren dag gr Wilhelmien en Bart

Engelien Ketelaars

Hee Simon,
Ik wens je veel wandelplezier op je weg naar Muxia. Ook ik ga je volgen!!
Misschien zien we je 19 mei in Santiago.

Buen Camino!!

Barbara

Simon, geniet van je tocht en buen camino!

Jacqueline

Haha iSiem, k ga je volgen, verhaaltje boeit nu al,
veel succes!!!
Aan je kapsel zal het niet liggen!!

Hes

Ik hoorde hier in de wandelgangen dat mijn naam is genoemd in één van de befaamde verhalen van 'onze' Siem:) Mijn reactie: graag gedaan. Succes en veel wandelplezier komende tijd! Hopelijk verzorgt Wilma de nieuwe aanplant goed.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!